A HYD Rákkutató és Gyógyszerfejlesztő Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Adatkezelő), mint a www.vetera.hu domain név alatt elérhető weboldal (a továbbiakban: Weboldal) üzemeltetője ezúton teszi közzé a Weboldalon elérhető webáruház és a Weboldalon elérhető egyéb szolgáltatások keretében végzett adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatást.
A Weboldalra látogató felhasználók (a továbbiakban: Felhasználó) elfogadják a jelen Adatkezelési tájékoztatóban (a továbbiakban: Tájékoztató) foglalt valamennyi feltételt, ezért kérjük, hogy a Weboldal használata előtt figyelmesen olvassa végig a jelen Tájékoztatót.
A www.vetera.hu honlapon a Felhasználó a Vetera-DDW-25 állatgyógyászati gyógyhatású készítményt, vagy az Adatkezelő által forgalmazott más terméket vásárolja meg, hírlevél szolgáltatásra iratkozik fel, vagy csak egyszerűen a HYD Kft. honlapjának és aloldalainak látogatója. A jelen Tájékoztató azt mutatja be, hogy a személyes adatok kezelése, feldolgozása és esetleges továbbítása az Adatkezelőnél miként történik.
1.) AZ ADATKEZELŐ ADATAI
Az adatok kezelője a HYD Rákkutató és Gyógyszerfejlesztő Kft.
Székhelye: 1118 Budapest, Villányi út 97.
E-mail címe: info@hyd.hu
Telefonszáma: +36 (1) 365-1660
Adatvédelmi tisztviselő: Sári Zsuzsanna
2.) AZ EGYES ADATKEZELÉSEKRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK
a. Regisztráció
A regisztrációs felületen a Felhasználónak lehetősége van megadni adatait annak érdekében, hogy a Weboldal szolgáltatásait igénybe tudja venni.
Kezelt adatok köre:
• név*;
• e-mail cím*;
• telefonszám*;
• jelszó*;
• cím (ország, irányítószám, település, utca, házszám)*
Az adatkezelés célja: Az adatkezelés célja a Felhasználó azonosítása és a Weboldal szolgáltatásainak biztosítása, így különösen a Webáruházban megrendelés leadása, továbbá Felhasználói fiók létrehozása, a Felhasználókkal történő kapcsolattartás.
Az adatkezelés időtartama: amíg a Felhasználó nem kéri az adatai törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó kifejezett (a jelen Tájékoztató elfogadására rendelkezésre álló mező kipipálásával megadott) hozzájárulása az Európai Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 rendelete (2016. április 27.) (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
b. Felhasználói fiók
Kezelt adatok köre:
Sikeres regisztrációt követően a rendszer létrehozza a Felhasználó Felhasználói fiókját, amely az alábbi adatokat tartalmazza:
• a Felhasználó regisztráció során megadott adatai,
• a Felhasználó korábbi megrendeléseivel kapcsolatos adatai.
Az adatkezelés célja: Felhasználói fiók használata során a Felhasználónak lehetősége van a webáruházban megrendelést leadni, megrendeléseit nyomon követni, a webáruházban történő megrendeléshez szükséges adatokat megadni, a megadott adatait módosítani, így az adatkezelés célja a Felhasználói fiókban tárolt adatok, megrendelések kezelése, módosítása, törlése, az adatok felhasználása a webáruházban történő megrendelés megkönnyítése érekében.
Az adatkezelés időtartama: Amíg a Felhasználó nem kéri az adatai (Felhasználói fiókja) törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását. Az adatok törlése nem érinti az Adatkezelő megrendeléssel kapcsoltban fennálló adatmegőrzési kötelezettségét.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó kifejezett hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
c. A webáruházban történő vásárlás
Kezelt adatok köre:
Amennyiben a Felhasználó a Weboldalon valamelyik terméket, szolgáltatást kiválasztja, a megrendelésre szolgáló felületen lehetősége van a megadni adatait annak érdekében, hogy az Adatkezelő teljesíteni tudja megrendelését. A vásárlás során a következő személyes adatok megadása lehetséges (a *-al jelölt adatok megadása kötelező):
• teljes név*;
• e-mail cím*;
• telefonszám*;
• számlázási cím (számlázási név, ország, város, utca, házszám, irányítószám)*;
• szállítási cím* (amennyiben nem egyezik a számlázási címmel);
• cégnév, adószám – kizárólag nem természetes személy ügyfelek esetében;
• megjegyzés;
• kiszállítás napja*
A vásárlás során lehetőség van továbbá a következő adatok megadására:
• fizetés módja*;
• átvétel módja*.
A megrendelés során a Felhasználónak lehetősége van megjelölnie, ha a kiszállítás vérható idejéről értesítést kér az általa megadott telefonszámra.
Az adatkezelés célja: A webáruház szolgáltatásainak biztosítása, így a megrendelés céljából létrejött szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, nyilvántartása és teljesítése, a megrendelt termékek kézbesítése a megrendeléssel kapcsolatban a Felhasználókkal történő kapcsolattartás, a szerződésből származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése.
Az adatkezelés időtartama: Vásárlás esetén a vásárlást követő 5 (öt) évig kezeli a létrejött szerződésből eredő követelések és jogok érvényesítése érdekében az ehhez szükséges adatokat a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:22. § értelmében, továbbá az adatkezelőre vonatkozó megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében a Számvitelről szóló C. törvény (a továbbiakban: Számviteli tv.) 169. §-a alapján az Adatkezelő a Felhasználó számviteli bizonylaton szereplő nevét és lakcímét 8 évig, kizárólag a számviteli kötelezettség teljesítése céljából megőrzi.
Az adatkezelés jogalapja: A webáruházban történő megrendelés, vásárlás során kezelt személyes adatok vonatkozásában az adatkezelés jogalapja a Felhasználó és az Adatkezelő között létrejött szerződés teljesítése, a szerződésből fakadó jogok és kötelezettségek érvényesítése a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pontja alapján. A számviteli bizonylattal (név, számlázási cím) kapcsolatos adatkezelés jogalapja a kötelező adatkezelést elrendelő törvényi rendelkezés, vagyis a Számviteli tv. 169. §-a.
Megjegyzés: Adatkezelő kijelenti, hogy a bankkártyával történő fizetés esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatot nem kezel, gyűjt, tárol, ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá. Adatkezelő kijelenti, hogy a tranzakciós adatok a bankkártyával történő fizetési lehetőséget biztosító OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár utca 30-32.; ugyfelszolgalat@simple.hu; +36 1/20/30/70 3-666-611; a továbbiakban: Szolgáltató) általi kezelésének jogszerűsége tekintetében felelősséget nem vállal. A Felhasználó a Szolgáltató adatkezelésével kapcsolatban felvilágosítást a Szolgáltató honlapján, illetve egyéb elérhetőségein kaphat. Az OTP Mobile Kft. adatkezelésre vonatkozó szabályzata a következő linken érhető el: http://simplepay.hu/vasarlo-aff.
Az Adatkezelő a tranzakcióhoz, illetve a megrendeléshez kapcsolódó adatokat, a Felhasználó által megadott adatokat, továbbá, a tranzakció dátuma, ideje, összege, a felhasználó IP címe, adatokat is rögzíti és tárolja rendszereiben. Az adatkezelés célja a vásárlói élmény fokozása, illetve a jogellenes felhasználói magatartások, visszaélések szűrése és megelőzése. Az adatkezelés tartama az adat keletkezésétől számított 30 (harminc) nap.
d. Hírlevél feliratkozás
Kezelt adatok köre:
A Weboldalon erre szolgáló felületen a Felhasználónak lehetősége van feliratkoznia az Adatkezelő hírlevelére, amely során a következő személyes adatok megadása szükséges:
• teljes név*;
• e-mail cím*
Az adatkezelés célja: az Adatkezelővel és tevékenységével kapcsolatos ajánlatokról, szolgáltatásokról, termékekről, akciókról, promóciókról és nyereményjátékokról elektronikus hírlevél, reklámüzenet küldése a Felhasználó által megadott e-mail címre.
Az adatkezelés időtartama: Amíg a Felhasználó nem kéri az adatai törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását. A hírlevélről történő leiratkozás nem érinti a Felhasználó Felhasználói fiókját.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó kifejezett (a jelen Tájékoztató elfogadására rendelkezésre álló mező kipipálásával megadott) hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
e. Kapcsolatfelvétel
Kezelt adatok köre:
A Weboldalon a Felhasználónak lehetősége van a megadni adatait annak érdekében, hogy az Adatkezelővel a kapcsolatot fel tudja venni, az Adatkezelő termékeiről, szolgáltatásairól tájékoztatást, a megrendeléssel kapcsolatban segítséget kapjon. A kapcsolatfelvétel során a következő személyes adatok megadása lehetséges (a *-al jelölt adatok megadása kötelező):
• teljes név*;
• e-mail cím*;
• üzenet*;
• telefonszám
Az adatkezelés célja: Az Adatkezelő termékeivel, szolgáltatásával, tevékenységével kapcsolatos információk biztosítása, kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás az Adatkezelő termékei, az általa nyújtott szolgáltatások iránt érdeklődő Felhasználóval, Felhasználók tájékoztatása, az Adatkezelő tevékenységével kapcsolatos észrevételek kezelése.
Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a személyes adatokat az Adatkezelő és a Felhasználó közötti kétoldalú kommunikáció befejezésétől, lezárásától számítva legfeljebb 1 évig kezeli, illetve, amíg a Felhasználó nem kéri az adatai törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
f. Panaszkezelés során
Kezelt adatok köre:
• írásbeli panasz esetén:
o név;
o levelezési cím vagy elektronikus levelezési cím;
o panasz tárgya és tartalma.
• szóbeli panasz, illetve telefonon közölt szóbeli panasz esetén, amennyiben a panaszt azonnal nem sikerült orvosolni, Adatkezelő jegyzőkönyvet vesz fel, amely az alábbi adatokat tartalmazza:
o név;
o lakcím;
o panasz helye, ideje, módja, tárgya és tartalma;
o panasz egyedi azonosítószáma.
Adatkezelés célja: Az adatkezelés célja az Adatkezelőhöz szóban, telefonon, írásban és elektronikus levelezés útján érkező panaszok kezelése, visszakereshetősége céljából a panaszos személyének, a panaszbejelentés pontos idejének és a panasz tartalmának, valamint az Adatkezelő panasszal kapcsolatos tájékoztatásának dokumentálása.
Adatkezelés jogalapja: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B. §-a.
Adatkezelés időtartama: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B. § alapján a szóbeli panaszról készült jegyzőkönyvet, az írásbeli panaszt és arra adott választ az Adatkezelő 3 (három) évig köteles megőrizni.
g. Csalások, visszaélések megelőzése
Kezelt adatok köre:
Annak érdekében, hogy az Adatkezelő megvédje a Felhasználókat és a Weboldalt a lehetséges támadásoktól, illetve a visszaélésektől, nyomon követjük a Weboldalon végzett tevékenységeket. Ennek érdekében az Adatkezelő technikai intézkedéseket alkalmaz annak biztosítására, hogy a gyanús viselkedéseket, visszaélési és csalási szándékot felismerje és megfelelő időben megakadályozza.
E tevékenysége során az Adatkezelő a következő személyes adatokat használja fel:
• megrendelés során megadott adatok;
• tranzakcióhoz kapcsolódó adatok (tranzakció ideje, összege);
• IP cím.
Az adatkezelés célja: A Weboldal használatával, a webáruházban történő vásárlással összefüggő csalások és visszaélések megelőzése és megakadályozása, a szükséges intézkedések megtétele.
Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a személyes adatokat a jelen pontban meghatározott célra 30 napig használja fel.
Az adatkezelés jogalapja: az Adatkezelő jogos érdeke a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján. Az Adatkezelő a jelen pontban meghatározott adatkezelés tekintetében elvégezte az érdekmérlegelési tesztet, amely alapján megállapította, hogy az Adatkezelő jogos érdeke arányosan korlátozza az érintettek jogos érdekét. Az érintett személyes adatok kezelése a csalások és visszaélések megelőzéséhez, észleléséhez és kivizsgálásához elengedhetetlenül szükséges, annak megvalósítására pedig alternatív, kevesebb személyes adat kezelésével járó vagy más módszert követő adatkezelési megoldások nem állnak rendelkezésre.
A döntéshozatali folyamat automatizált, és jogi következményekkel járhat Felhasználóra, vagy hasonló módon érintheti őt. Ha az automatizált döntéshozatal negatív eredménnyel jár a Felhasználó számára, és nem ért egyet ezzel, akkor lehetősége van tiltakozni az adatkezeléssel szemben és ebből a célból felveheti a kapcsolatot az Adatkezelővel a Tájékoztatóban megadott elérhetőségeken.
h. Személyes adatnak nem minősülő információk automatizált feldolgozása
Adatkezelő a Weboldal és a webáruház technikai üzemeltetése érdekében a következő, személyes adatokat nem tartalmazó, automatikusan keletkező információkat használja fel átmenetileg: a HTTP válaszkód, a weboldal adatai, ahonnan a lekérés történt, a látogatás időpontja, a megtekintett oldalak adatai, illetve a használt böngészőprogram neve. A szolgáltatások során keletkező naplóállományokban (logfile-ok) a szolgáltatást végző szerverek a látogatók által küldött kérésekről olyan adatokat rögzítenek, amelyek személyes azonosítására nem alkalmasak. Ezeket az adatokat trendelemzésekhez, oldalstatisztikák készítéséhez, a szolgáltatások adminisztrálásához és elemzéséhez használja fel az Adatkezelő.
A Weboldalon történő adatmegadásra kizárólag 18. életévüket betöltött személyek jogosultak. A Felhasználók kizárólag saját személyes adataikat adhatják meg a Weboldalon. Amennyiben nem saját személyes adataikat adják meg, az adatközlő kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.
3.) A SZEMÉLYES ADATOK MEGISMERÉSÉRE JOGOSULTAK KÖRE, ADATFELDOLGOZÁS
A személyes adatok megismerésére az Adatkezelő, illetve az általa igénybevett Adatfeldolgozók a hatályos jogszabályok szerint jogosultak.
Az adatok feldolgozását az Adatkezelő megbízásából eljáró alábbi adatfeldolgozók végzik:
• Futárszolgálat adatai:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Cím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u 2.
E-mail: info@gls-hungary.com
Adatfeldolgozás célja: A webáruházban megrendelt termékek eljuttatása a Felhasználó részére.
Átadott adatok: név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím
• Tárhely szolgáltató adatai:
NetBlaze Group Szociális Szövetkezet
Cím: 8790 Zalaszentgrót, Cser-Zilai u. 10.
Telefonszám: 06-30-894-6493
E-mail: info@netblaze.hu
Adatfeldolgozás célja: A Weboldal és a webáruház üzemeltetésével kapcsolatos adatfeldolgozási feladatok.
Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a jövőben további adatfeldolgozót vonjon be az adatkezelésbe, amelyről a jelen Tájékoztató módosításával tájékoztatja a Felhasználókat.
Az Adatkezelő kifejezett jogszabályi rendelkezés hiányában csak az adott Felhasználó kifejezett hozzájárulásával adja át harmadik személyeknek a személyes azonosítására alkalmas adatokat.
4.) ADATKEZELÉS HELYE
Az adatkezelés a www.vetera.hu honlapon történik, illetve a Weboldalt üzemeltető szerver(ek)en. A honlapot kiszolgáló szerver Németországban található, azonban az internet jellegét tekintve az Adatkezelő azért nem tud felelősséget vállalni, hogy az adatok a legrövidebb úton kerülnek a szerveren található adatbázisba.
5.) A FELHASZNÁLÓ JOGAI
Hozzáférés a személyes adatokhoz
Az Adatkezelő a Felhasználó kérésére tájékoztatást ad arról, hogy személyes adataira vonatkozóan az Adatkezelő folytat-e adatkezelést, és amennyiben igen, hozzáférést ad számára a személyes adatokhoz, valamint tájékoztatja őt a következő információkról:
• az adatkezelés célja(i);
• az adatkezeléssel érintett személyes adatok fajtái;
• a Felhasználó személyes adatainak továbbítása esetén az adattovábbítás jogalapja és címzettje(i);
• az adatkezelés tervezett időtartama;
• a Felhasználó jogai a személyes adatok helyesbítésével, törlésével és kezelésének korlátozásával, valamint a személyes adatok kezelése elleni tiltakozásával összefüggésben;
• a Hatósághoz való fordulás lehetősége;
• az adatok forrása;
• a profilalkotással kapcsolatos lényeges információk;
• az adatfeldolgozók nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről.
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát díjmentesen a Felhasználó rendelkezésére bocsátja. A Felhasználó által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha a Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az érintett másként kéri.
Adatkezelő köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem benyújtásától számított egy hónapon belül, közérthető formában, a Felhasználó kérelmére megadni a tájékoztatást. Felhasználó a hozzáférés iránti kérelmét az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken nyújthatja be.
Kezelt adatok helyesbítése
A Felhasználó kérelmezheti az Adatkezelőnél (az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken) pontatlan személyes adatainak helyesbítését, illetve a hiányos adatok kiegészítését az adatkezelés céljának figyelembevételével. Adatkezelő a helyesbítést indokolatlan késedelem nélkül elvégzi.
Kezelt adatok törlése (az elfeledtetéshez való jog), zárolása
A Felhasználó kérelmezheti, hogy Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
a) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
b) a Felhasználó visszavonja hozzájárulását és az adatkezelésnek más jogalapja nincs;
c) a Felhasználó tiltakozik személyes adatai kezelése miatt;
d) a személyes adatok kezelése jogellenesen történt;
e) a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
f) a személyes adatok hozzájáruláson alapuló gyűjtésére az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások gyermekek részére történő kínálásával kapcsolatosan került sor.
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta (harmadik személy számára elérhetővé tette) a személyes adatot, és azt a fentiekben foglaltak alapján törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével meg kell tennie az ésszerűen elvárható lépéseket, intézkedéseket annak érdekében, hogy tájékoztassa az érintett személyes adatokat kezelő adatkezelőket, hogy a Felhasználó kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A személyes adatokat nem kell törölni abban az esetben, amennyiben az adatkezelés szükséges:
• a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
• a személyes adatok kezelését előíró, az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
• a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
• a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez fűződő jog valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
• jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Adatkezelés korlátozása
A Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő a személyes adatok helyesbítése vagy törlése helyett korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
• a Felhasználó vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
• az adatkezelés jogellenes, és a Felhasználó ellenzi az adatok törlését, és e helyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
• az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de a Felhasználó igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
• a Felhasználó tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak a Felhasználó hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az Adatkezelő a Felhasználót, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a személyes adatok helyesbítéséről, törléséről vagy az adatkezelés korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A Felhasználót kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
Adathordozhatósághoz való jog
A Felhasználó jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, és ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa. Ha a Felhasználó kéri, az Adatkezelő kiexportálja PDF és/vagy CSV formátumban a kezelt adatokat.
Tiltakozáshoz való jog
A Felhasználó abban az esetben tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha az adatkezelés
• közérdekű vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges;
• az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges;
• profilalkotáson alapul.
A Felhasználó tiltakozása esetén az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek a Felhasználó érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés, illetve az ehhez kapcsolódó profilalkotás érdekében történik, a Felhasználó jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen. Ha a Felhasználó tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Adatkezelő intézkedése a Felhasználó kérelmével összefüggésben
Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót a hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, a tiltakozás, valamint az adathordozhatóság iránti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót. Ha a Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket a Felhasználó kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy a Felhasználó panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
A Felhasználó kérelme esetén az információkat, a tájékoztatást és a kérelme alapján megtett intézkedést díjmentesen kell biztosítani. Ha a Felhasználó kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, az Adatkezelő ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést. A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az Adatkezelőt terheli.
6.) ADATBIZTONSÁG
Az Adatkezelő kötelezi magát arra, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akiknek az adatokat a Felhasználók hozzájárulása alapján továbbítja vagy adja át, felhívja, hogy tegyenek eleget az adatbiztonság követelményének.
Adatkezelő gondoskodik arról, hogy a kezelt adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, ne hozhassa nyilvánosságra, ne továbbíthassa, valamint azokat ne módosíthassa, törölhesse. A kezelt adatokat kizárólag Adatkezelő, valamint alkalmazottai, illetve az általa igénybe vett Adatfeldolgozó ismerheti meg, azokat Adatkezelő harmadik, az adat megismerésére jogosultsággal nem rendelkező személynek nem adja át.
Adatkezelő megtesz minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy az adatok véletlenül se sérüljenek, illetve semmisüljenek meg. A fenti kötelezettségvállalást Adatkezelő az adatkezelési tevékenységben részt vevő munkavállalói részére előírja.
A Felhasználó elismeri és elfogadja, hogy személyes adatainak a Weboldalon való megadása esetén – annak ellenére, hogy az Adatkezelő az adatokhoz való jogosulatlan hozzáférésnek vagy azok kifürkészésének megelőzésére korszerű biztonsági eszközökkel rendelkezik – az adatok védelme teljes mértékben az Interneten nem garantálható. Jogosulatlan hozzáférés vagy adatmegismerés erőfeszítéseink ellenére történő bekövetkezése esetén az Adatkezelő nem felelős ilyen jellegű adatmegszerzésért vagy jogosulatlan hozzáférésért vagy a Felhasználónál ezen okokból kifolyólag keletkezett bármilyen kárért. Ezen felül a Felhasználó is megadhatja személyes adatait harmadik személyeknek, akik azt jogellenes célra vagy módon is felhasználhatják.
Adatkezelő semmilyen körülmények között nem gyűjt különleges adatokat, azaz olyan adatokat, amelyek faji eredetre, a nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális életre, valamint büntetett előéletre vonatkoznak.
A személyes adatokhoz, a személyes adatokat kezelő informatikai rendszerekhez, illetve szolgáltatásokhoz történő hozzáférést a hozzáférési jogosultságuk szükségszerű igényei szerint kell szabályozni és ellenőrizni.
A személyes adatokhoz történő hozzáférési jogosultságokat az Adatkezelő ügyvezetése határozza meg annak függvényében, hogy a munkavállalónak milyen mértékű hozzáférésre van szüksége munkavégzéséhez.
Az Adatkezelő a jelszavakat védetten tárolja.
A rendszerhez való hozzáféréseket az Adatkezelő az utólagos ellenőrizhetőség céljából dokumentálja. Személyes adatokhoz való hozzáférés tényét legalább olyan részletességgel dokumentálja (naplózza, logolja), hogy utólagosan ellenőrizhető legyen, hogy mely rendszerfelhasználó, milyen személyes adathoz, mikor fért hozzá.
A hozzáférési jogosultsági rendszert az Adatkezelő folyamatosan karban tartja. Ha bármely rendszerfelhasználó munka- vagy feladatköre megváltozik, akkor az Adatkezelő haladéktalanul gondoskodik a hozzáférési jogosultságok módosításáról (a kizárólag a régi pozíciójához tartozó hozzáférési jogosultságait haladéktalanul meg kell szüntetni, és az új pozícióhoz szükséges új hozzáférési jogosultságokat létre kell hozni).
A személyes adatok adathordozóra történő mentése, ide nem értve a biztonsági mentést, illetve az adott közvetlen üzletszerzési célú megkeresések kiküldéséhez szükséges adatbázis előállítását, tilos.
A személyes adatokat tartalmazó adatbázist az Adatkezelő legalább hetente egy alkalommal menti. Egy-egy biztonsági mentést legfeljebb 4 (négy) hétig lehet tárolni, ezt követően az adathordozót a következő biztonsági mentés adataival felül kell írni. A biztonsági mentéseket a Szolgáltató védett helyen tárolja, az adatbázistól térben elkülönült helyen.
Az adatbázisba történő adatbevitelt minden esetben vírusellenőrzésnek kell megelőznie.
A személyes adatokat kezelő, tervező és fejlesztő rendszereket és annak támogatói környezeteit az „éles” adatokkal üzemelő rendszerektől elkülönített módon kell kialakítani. A fejlesztő rendszerek csak indokolt esetben tartalmazhatnak valós személyes adatokat, ez esetben ugyanolyan védelmi intézkedések vonatkoznak rájuk, mint az üzembe állított rendszerekre.
7.) ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE ÉS BEJELENTÉSE
Adatvédelmi incidensnek minősül minden olyan esemény, amely az Adatkezelő által kezelt, továbbított, tárolt vagy feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban a személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan vagy véletlen hozzáférését, megváltoztatását, közlését, törlését, elvesztését vagy megsemmisítését, valamint véletlen megsemmisülését és sérülését eredményezi.
Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, köteles bejelenteni a NAIH részére az adatvédelmi incidenst, kivéve, ha az Adatkezelő bizonyítani tudja, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát, az előírt információkat pedig – további indokolatlan késedelem nélkül – részletekben is közölni lehet. A NAIH részére történő bejelentés legalább a következő információkat tartalmazza:
• az adatvédelmi incidens jellege, az érintettek és a személyes adatok száma és kategóriája;
• Adatkezelő neve, elérhetősége;
• az adatvédelmi incidensből származó, valószínűsíthető következmények;
• a megtett vagy tervezett intézkedések az adatvédelmi incidens kezelésére, elhárítására, orvoslására.
Adatkezelő az adatvédelmi incidens észlelését követő 72 órán belül tájékoztatja az érintetteket az adatvédelmi incidensről az Adatkezelő honlapján keresztül. A tájékoztatásnak legalább a jelen pontban meghatározott adatokat kell tartalmaznia.
Az adatvédelmi incidensekről az Adatkezelő az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintettek tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet. A nyilvántartás az alábbi adatokat tartalmazza:
• az érintett személyes adatok köre;
• az érintettek köre és száma;
• az adatvédelmi incidens időpontja;
• az adatvédelmi incidens körülményei, hatásai;
• az adatvédelmi incidens elhárítására megtett intézkedések.
A nyilvántartásban szereplő adatokat Adatkezelő az adatvédelmi incidens észlelésétől számított 5 évig őrzi meg.
8.) JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Az Adatkezelő mindent elkövet, hogy a személyes adatok kezelése a jogszabályoknak megfelelően történjék, amennyiben azonban a Felhasználó úgy érzi, ennek nem felelt meg, lehetősége van írni az 1. pontban meghatározott elérhetőségekre.
Amennyiben a Felhasználó úgy érzi, hogy megsértették a személyes adatok védelméhez való jogát, az irányadó jogszabályok szerint jogorvoslattal élhet a hatáskörrel rendelkező szerveknél
• Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; ugyfelszolgalat@naih.hu; www.naih.hu)
• bíróságnál.
9.) EGYÉB RENDELKEZÉSEK
Jelen Tájékoztatóra a magyar jog, különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, illetve a GDPR irányadó.
Budapest, 2021.
HYD Kft.
Adatkezelő